Köpvillkor

Företaget levererar varor till länder inom EU, fraktkostnaden till länder utanför Sverige är 95 SEK per beställning (inkl. moms)


LEVERANSTIDER

Leveranser inom Sverige

Leveranstiderna ligger på 5-10 vardagar (inrikes samt utrikes), beroende på lagerstatus.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.


FÖRETAGSINFORMATION

Pralinhuset Stockholms Chokladoas AB

Postadress:

PRALINHUSET AB

Drottninggatan 112, 11360 Stockholm

Leveransadress:

PRALINHUSET AB

Drottninggatan 112, 11360 Stockholm


Org.nr: 556660-6678


Kontakt:

Günter Bea

Telefonnummer: 070-524 77 68


E-post: [email protected]


1.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER (se längre ner för Allmänna villkor för företag)

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.


FÖRETAGET  levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska, danska och finska marknaden.


Åldersgräns för beställningar

Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.


PRISER

Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%, 12% samt 6%.

Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning (kostnaden ligger mellan 39 kr och 189 kr men överstiger aldrig 189 kr (inkl moms).


KUND-/PERSONUPPGIFTER

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Om vi inte har ditt mobilnummer kan vi inte skicka en påminnelse när ditt paket kan hämtas från posten.


De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.


INGET LÄGSTA ORDERVÄRDE

Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.


LEVERANS


Leveranssätt

Din beställning skickas som A-brev, Postpaket, DPD Företagspaket 16.00 eller med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras.

OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser.


Leveranstid

Pralinhuset har lager i Tyresö. De produkter vi har i lager skickas från oss inom 5 arbetsdagar från att ordern kommit in och/eller blivit betald.


Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.


Avbeställning

Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.


TRANSPORTSKADADE VAROR

Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, DHL eller liknande).

Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.


ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL

Alla varor du beställt är FÖRETAGETS egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.


REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur.


Vid reklamation skall kund kontakta Pralinhuset och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.


FORCE MAJEUR

Händelse utanför FÖRETAGETS kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att FÖRETAGET befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


ÖVRIGT

Pralinhuset reserverar sig för feltryck på hemsidan, och förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Pralinhuset rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.


Vid slutförsäljning av praliner eller tryfflar i pralinask ersätts dessa med fler utav redan beställda praliner eller tryfflar.


Vi reserverar oss även för att produkter på hemsidan till viss del kan skilja sig från verkligheten.


COOKIES

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.


FÖRETAGET använder cookies.


En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.